fredag den 22. august 2008

Vejen hjem...


To nætter og snart to dage har jeg tilbragt i Viborg, indtager min plads her meget meget langsomt i et tempo, som er nødvendig for, hvor jeg er i mit liv lige nu.
Vågner meget tidlig om morgenen til Kunstner Erik´s radio i galleriet nedenunder, hvor han er i fordybelse med sine farver, pensler, maleriet og sig selv, og det hele siver op igennem gulvbrædderne og omfavner mig som noget velkendt dybt indeni mig og vækkes med erkendelsen af; hvor jeg er og ikke vide hvor jeg er på vej hen...
Det har en duft af frihed i sig, som jeg vil sige, nok er et stærkt kendetegn for mig at leve mit liv på, ikke at vælge det sikre, gå egne veje fordi jeg netop gerne vil drage egne erfaringer og ikke leve andres erfaringer, men tillade livet fylde mig med netop det jeg skal fyldes med, som det unikke individ jeg måtte være. Jeg er stadig ved at lære, at være mig selv og ikke være som andre uanset hvor velment deres meninger måtte have været for mig, så er jeg jo ikke dem og de ikke mig.
Smerten er en gæst der kommer og går, en gæst der formår at holde mig vågen og bevidst om, at når jeg står midt i en begrænsning; tør, tør ikke, og tør jeg fortsætte rejsen, tør jeg mig selv, så er smerten døren igennem til livsindsigt og forløsning til at kunne mig selv endnu mere i det liv, jeg nu måtte være sat til at leve, hvis jeg tør træde næste skridt ud i livets usikkerhed, hvor planer og mål kan være netop det, som smuldrer i næste sekund, så lad det smuldre og oplev det nye som kan vokse ud af dette nye rum, som ikke er optaget mere, lad det falde og lad nyt opstå...
Rammerne for mit liv, før de rammer jeg er i nu, er faldet og nyt kan derfor opstå hérfra, hvor jeg er sat stævne i Erik´s kreative forum, og jeg tror på, det har sit helt eget formål for det næste jeg skal erfare og måske også for det næste Erik skal erfare, hvad mon livet er ved med at diske op for mig hér i runde nr.?
"rejsen ind gør kun ondt, fordi rejsen ud har fjernet os så langt fra det, vi længes allermest efter; at kunne være med os selv!" > Mattie <
"It hurts like hell, to find yourself" > Osho <

Ingen kommentarer: